لعل لیلا

گاهی، نگاهی، یادی...

لعل لیلا

گاهی، نگاهی، یادی...

نوشته ها، خاطرات، آرزوها و افکار لیلا دولت آبادی...

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

برنامه ای برای خوشحال کردن همسر، برای گرم کردن زندگی، برای لذت بردن از همه لحظه های زندگی...

اولین هدیه ای که دو تا جوون، لحظه عقد می گیرن، محبتی است که خدا در دلشون قرار می ده!  هدیه خدا یه سرمایه است یعنی اگه درست سرمایه گذاری کنی و حواست به زیاد شدنش باشه، روز به روز زیاد میشه! اگه حواست نباشه و بخوای به جای حفظ سرمایه ازش خرج کنی یه روز به خودت میای و میبینی که هیچ سرمایه ای واست نمونده و زندگیت تبدیل به یه زندگی روزمره شده که فقط صب رو شب میکنی و شبو صبح !!!

محبت زن و شوهر مثل هر نعمت دیگه ای زائل شدنی است، حواسمون باشه به خرج نکردنش و برای زیاد  شدنش برنامه ریزی کنیم!!!

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۰۵
لیلا دولت آبادی

یک عده ای نشستند و تصمیم رفتند که صفحه ای بسازند به نام آزادی های یواشکی زنان در ایران!
یه عده هم مطابق دستورالعمل، عکسای بدون روسری شونو در حالی که فک میکنن خیلی شجاعت خاصی دارن در اون صفحه منتشرمیکنن!

توهمی که زمینه ساز خیلی از خیالپردازی اسکل های آنور آبی شده است، این است فک میکنن تعداد بسیار زیادی هستن و مثلا به اتکای نیروی دسته جمعی میخوان جلوی قوانین نظام اسلامی بایستن!!!
حالا این وسط خیلی از آدم حسابیا با خودشون میگن فیس بوک فیلتره و نمیرن خودشونو نشون بدن!!! و اونا تو یه دنیای مجازی واسه خودشون جولون میدن و توهم میزنن که مردم دیگه پشت نظامشون نیستن! و می نویسند «ما بیشماریم»!!!

پ.ن:  فک میکنم یکی از دلایلی که باعث میشه بعضیا این فکر به ذهنشون خطور کنه که با اینکارا میتونن قبح شکنی کنن، ما هستیم که *در حالی که «بی شماریم» «بی نشانیم»!!!
پ.ن: من شما را به استفاده از فیلنر شکن و فیسبوک (علی رغم خز بودنش) سفارش میکنم!!!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۲۸
لیلا دولت آبادی

زندگی پوشالی برای آدم های پوشالی تر...
اینایی که خیلی اصرار دارن که حجاب و روابط در جامعه ایرانی آزاد بشه تا همه چیز واسشون عادی بشه، کافیه یه نگاهی به فاجعه بزرگ انسانی در غرب بندازن!!! استفاده از تجربه غربی که اشکالی نداره...
مشت نمونه خروار:
 «دال»، «کیتن» و «برین» از ایالت ماساچوست آمریکا ، در ماه آگوست ۲۰۱۳ در یک مراسم عروسی، با هم ازدواج کردند و حالا در ماه جولای دخترشان به دنیا خواهد آمد.
چون از نظر قانونی، ازدواج سه نفر امکان‌پذیر نبود، «برین» و «کیتن»، به صورت قانونی با هم ازدواج کردند و «دال» با هر دوی آن‌ها پیمان‌نامه ای امضا کرد تا آن‌ها تا جایی که قانون اجازه می‌داد به صورت مساوی با هم مزدوج شوند.
«دال» و «برین» از طریق یک وب‌سایت دوست‌یابی آنلاین با هم آشنا شدند. بعد آگهی میدن که ما به نفر سومی نیاز داریم و «کیتین» اعلام آمادگی می کنه!!!
این سه نفر، اولین قرارشان را در یک رستوران چینی گذاشتند و در همان دیدار اول از هم خوش‌شان آمد. هرچند که «برین» می‌گوید در دیدار چهارم وقتی با هم شیرینی درست کردند، رابطه‌شان محکم شد.


پ.ن:  کاری به اینکه سه نفر با هم ازدواج کردن، اینا سه تا زن بودن، رابطه ازدواج دوتازن قانونی بوده و سومی دچار مشکل بوده، اینکه سومی با پیمان نامه به اون دوتا پیوسته، واسه سومی آگهی دادن چون تک همسری راضیشون نمیکرده و حتی بچه دار شدنشون هم که نداشته باشیم، این که با هم شیرینی درست کردن و رابطه شون محکم تر شده!!! خیلی خنده داره/گریه داره....


نتیجه گیری اخلاقی: با این توجیه که انسان از هر چی منع بشه بدتر میشه و عطشش زیادتر میشه، راه حل بحران حجاب و روابط زن و مرد در جامعه امروز، قطعا عادی سازی روابط  و برداشتن محدودیت ها نیست چون بشر تا جایی که بتونه دنبال شکستن محدودیت هاست و این محدودیت ها پایان ندارد...

ازدواج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۲۳
لیلا دولت آبادی

نامه هایی از مادران برای مادران
 هرساله یکشنبه دوم ماه می به عنوان روز جهانی مادر دراکثر کشورهای جهان تجلیل می گردد؛ «کد پینک: زنان برای صلح» نام NGO ای هست که در مخالفت با جنگ طلبی ایالات متحده فعالیت می کند. این گروه امسال از مادران عراقی و آمریکایی خواسته به مناسبت روز مادر نامه های صلح برای هم بفرستند...
ازیک مادر آمریکایی:
«مادران عزیز عراقی؛ بیشتر از یک دهه پیش، من هر روز دعا می کردم که ایالات متحده در کشور شما جنگی را به راه نیندازد. دعاهای من مستجاب نشد و شما از عواقب این تجاوز رنج ها بردید...
در مقابل همه چیزهایی که شما از دست دادید ، من تمام چیزی که میتوانم به شما تقدیم کنم قلبی مالامال از غم و اندوه است...من من هنوز هم برای شما دعا می کنم اما این بار دعا میکنم که کسی پیدا شود که قلب شمارا شفا دهد و دوباره کشور شما ساخته شود...».

از یک مادر عراقی:
«روز مادر مبارک. مرا ببخش، مادر آمریکایی، برای اینکه من در روز شما،  شما را با دو قطره اشک در چشم ملاقات می کنم، یکی برای پسری که در جنگ از دست دادمش و دیگری برای پسر دیگرم که در زندان است. آرزو میکنم در لحظه روشنی از زندگی ام ملاقاتتان کنم، همانطور که در گذشته کشورم بود، سرزمینی امن پر از خنده کودکان و آواز کبوترهایی که بر بالای درختان نخل، پرواز می کنند، آن­گونه که بغداد بود...
من برای شما سلامی میفرستم از یک مادر عراقی با عشق و غم و اندوه...».


داستان جنگ و جنگ طلبی ملت­ها کی به پایان میرسد؟!!
اللهم عجل لولیک الفرج


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۱۳
لیلا دولت آبادی

عبادت فاطمه‌ى زهرا، سلام اللَّه علیها، یک عبادت نمونه است.«حسن بصرى» که یکى از عباد و زهاد معروف دنیاى اسلام است، درباره‌ى فاطمه‌ى زهرا سلام اللَّه علیها مى‌گوید: به قدرى دختر پیغمبر عبادت کرد و در محراب عبادت ایستاد که «تورمت قدماها». پاهاى آن بزرگوار از ایستادن در محراب عبادت، ورم کرد!  امام حسن مجتبى علیه‌الصّلاةوالسّلام مى‌گوید: شبى - شب جمعه‌اى - مادرم به عبادت ایستاد و تا صبح عبادت کرد. «حتى انفجرت عمود الصبح». تا وقتى که طلوع فجر شد. مادر من از سر شب تا صبح مشغول عبادت بود و دعا و تضرع کرد. امام حسن، علیه‌الصّلاةوالسّلام، مى‌گوید - طبق روایت - شنیدم که دائم مؤمنین و مؤمنات را دعا کرد؛ مردم را دعا کرد؛ براى مسائل عمومى دنیاى اسلام دعا کرد. صبح که شد گفتم: «یا اماه!»؛ «مادرم!» «لم لا تدعین لنفسک کما تدعین لغیرک؛» «یک دعا براى خودت نکردى! یک شب تا صبح دعا، همه براى دیگران!؟» در جواب فرمود: «یا بنى، الجار ثم الدار؛» «اول دیگران بعد خود ما!» این، آن روحیه‌ى والاست.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۲۳
لیلا دولت آبادی